Hopp ned til innhold

Markedsføring og salg

ABBL har tilgang på en stor interessentgruppe i våre 18 000 medlemmer. Gjennom blant annet medlemsbladet vårt ABBL-nytt når vi ut til store deler av befolkningen i Asker og Bærum. Som oftest selges minst ca. 60% av boligene til våre medlemmer allerede før byggestart.

ABBL jobber aktivt med markedsføring gjennom hele prosjektutviklingen og bruker blant annet spørreundersøkelser for å «ta tempen» på markedet underveis i utviklingen. Vi holder interessentene varme og mater dem med informasjon gjennom blant annet nyhetsbrev, informasjonsmøter, tomtevisninger og stands.
Når prosjektet er klart for salg utlyses dette i ABBL-nytt, på hjemmesiden vår, og interessentene mottar dette per e-post. Deretter arrangeres det et boligvalgmøte hvor de som vil kjøpe bolig får anledning til å velge akkurat hvilken bolig de vil ha i prosjektet. Rekkefølgen på retten til å velge bolig bestemmes etter ansiennitetsdato i boligbyggelaget, og boligene selges til fast pris.

Som oftest selges minst ca. 60% av boligene til våre medlemmer før byggestart.

ABBL har et eget meglerkontor med erfarne meglere som gjør boligsalget til en god opplevelse gjennom tett oppfølging, faglig kompetanse og gode mellommenneskelige egenskaper.